اگر کسی ببیند که او را مانند حیوانات داغ می کنند، مالی به دست می آورد و اگر ببیند روی بدنش اثر داغی است، مالی که گمان آن را نداشته است، به وی می رسد. ولی اگر از جای داغ خونابه جاری بود، به او ضرر و زیان مالی می رسد.
محمد ابن سیرین می گوید: داغ کردن به خواب، دلیل بر یافتن گنج و مال است. اگر ببیند بر تنش داغ بود، دلیل به قدر آن گنج و مال یابد.
ابراهیم کرمانی می گوید: اگر ببیند از محل داغ خون بیرون می آمد، دلیل که به خدمت پادشاه یا حکمران مقیم شود. اگر از نشان داغ خون نمی آمد، دلیل که از سلطان یا حاکم بهره نیابد.
حضرت دانیال می گوید: اگر ببیند داغ بر کسی نهاد یا کسی داغ بر تن او نهاد، تاویلش سخن زشت است، یا بر او تهمت نهند. اگر به جهت علتی به پشت وی داغ نهادند، دلیل بر دین و دنیای او است.
امام صادق (ع) می فرماید: داغ آتشین، منع کردن از زکات و مشغولی از لشگر پادشاه یا حاکم است.
ثبت دیدگاه