این روزها که ویروس کرونا در کشور بالا گرفته و مردم به نوعی خانه نشین شده اند بازار شایعات بالا گرفته ، بیشتر این شایعات مربوط به شهر مقدس قم، اهل بیت، حوزه های علمیه و ورود طلبه های چینی به کشور هست، فلذا در ادامه این مطلب به برخی از این شبهات پاسخ می گوییم.
نقل می کنند پادشاهی هر هفته صنفی از اصناف را اذن ملاقات عام می داد!
یک هفته نوبت صنف خیاط ها بود.
غالب خیاط های شهر به سوی کاخ شاهنشاه حرکت کردند.
ناگهان ملازمان کاخ دیدند پالان دوز ها هم آمدند!
با تعجب پرسیدند:
شاه خیاط ها را اذن داده شما چرا آمدید؟
یکی از پالان دوزها گفت:
«خوب ما هم اهل بخیه هستیم»
حالا قصه کرونا هم جریان اهل بخیه شده است.
هر کس مدعی تخصص شده و تحلیل گر سیاسی- پزشکی و… .
که موارد ذیل تبیین می شود:
کرونا از قم آغاز شد؟!
اهل بخیه می گویند کرونا از شهر قم آغاز شد و طلاب چینی آن را وارد کردند و چون قم قرنطینه نشد کشور گرفتار شد!
پاسخ
الف: آیا طلاب چینی در وسط سال تحصیلی و در آستانه برگزاری امتحانات نیم فصل تحصیلی به چین سفر کردند؟
لازم است اهل بخیه بدانند حوزه بر عکس دانشگاه در زمان برگزاری امتحانات نیم فصل درس ها تعطیل نیست و حضور و غیاب طلاب در درس ها اعمال می شود.
و آیا طلاب چینی درست به همان شهری که در چین گرفتار کرونا بود عزیمت نمودند؟
و آیا طلاب چینی کرونا را آوردند، ولی خودشان کرونا نگرفتند!
آیا اهل بخیه که مدعی هستند طلاب چینی کرونا را وارد ایران کرده اند؛ تا کنون توانسته اند یک سند مانند بلیط سفر حقیقی (نه ساختگی شبکه های منافقین و وهابیت)یک طلبه چینی که به چین در این تاریخ سفر کرده و برگشته است را ارائه کنند؟
آیا می توانند یک سند از بستری شدن یک طلبه چینی در بیمارستان قم بر اثر کرونا ارائه دهند؟
ووهان چین فرودگاه بین المللی دارد ولی پرواز مستقیم به تهران ندارد و همه می دانیم قم هم فرودگاه ندارد.
بنابراین کسی که بخواهد از ووهان چین به تهران بیاید باید اول از ووهان به هنگ کنگ، بعد از هنگ کنگ به دوحه قطر و بعد ازدوحه به فرودگاه امام خمینی تهران بیاید.
یا اول برود به شهر اورومچی چین و بعد از آن بیاید تهران و بعد قم.
یا اول برود شهر باو در چین، بعد برود پکن و بعد از پکن بیاید تهران و بعد قم.
حال سؤال این است:
چگونه ویروس کرونا خویشتن داری کرده و نه پکن را آلوده کرده و نه هنگ کنگ و نه شهر باو و اورومچی و نه دوحه قطر و نه حتی تهران و کارکنان فرودگاه امام و نه حتی مسیر تهران تا قم و راننده را.
اما وقتی رسیده قم؛ اقدام به آلودگی نموده!؟
می گویند قم را علما نگذاشتند قرنطینه شود؟
اهل بخیه می گویند علما و طلاب و روحانیون اجازه ندادند قم قرنطینه شود و چنین شد که کرونا کشور را گرفت!
پاسخ
اولا: وزیر بهداشت که پزشک است و اتفاقا دنبال رفع افسردگی از مردم با حذف مجالس عزاداری است، صراحتا اعلام کرد:
«از نظر علمی قرنطینه مردود است»
و اعلام کرد کشور چین هم در زمینه قرنطینه موفق نبوده زیرا هیچ تأثیری ندارد.
پس ربطی به طلاب و علما ندارد.
ثانیا: از همان ابتدا علما و مراجع، مقلدین خود را به تبعیت از نظر پزشکان و صاحب نظران پزشکی مکلف کردند.
ثالثا: کشور های دیگر مانند آلمان، ایتالیا، آمریکا و… که طلبه چینی نداشتند پس چه شد درگیر کرونا شدند؟
علت این که شهرهای آنها قرنطینه نشد چه بود؟ آن جا که حوزه های علمیه و مراجع تقلید نبودند؟
می گویند طلاب و روحانیون روحیه معنوی به بیماران کرونایی بدهند
اهل بخیه می گویند خوب است طلاب و روحانیت در بیمارستان ها حاضر شوند و روحیه معنوی بیماران را بالا ببرند!
البته این حرف را یک مجری طنز پرداز از رسانه ملی تکرار کرد.
پاسخ
لازم است به ایشان و تمام اهل بخیه بگوییم قرن هاست روحانیت در کنار مردم هستند.
در جنگ تحمیلی؛
در میان مدافعان حرم؛
در کمک به سیل زدگان؛
در کمک به زلزله زدگان؛
و از همان ساعات اول در کنار بیماران کرونا.
منتهی اگر این مجری رسانه سرش را از شبکه های منافقین بیرون بیاورد و به واقعیت کشورش کمی نگاه کند متوجه می شود سال ها و قرن ها است طلاب مشغول خدمت جهادی به امت هستند.
اهل بخیه می گویند چرا حرم هایتان شفا نمی دهند
حرم که شفا می داد، حالا چه شده که باید ضد عفونی شود! آن هم با الکل نجس.
پاسخ
اولا: قرآن و روایات می فرمایند پیامبران و ائمه هم بیمار می شوند.
لذا قرآن کریم از بیماری حضرت ابراهیم و ایوب و… سخن به میان می آورد.
هر انسان عاقلی می فهمد وقتی پیامبر زنده بیمار شود، حرم پیامبر و امام و امامزاده که جای خود دارد.
آن ذاتی که بیمار نمی شود فقط ذات خدای متعال است.
ثانیا: گرفتار شدن به بیماری نقص و عیب نیست.
اگر پیامبر و امامان بیمار نمی شدند، احمق ها آنان را العیاذ بالله خدا فرض می کردند.
اما اگر معجزه و کرامت مانند شفای بیماران هم نداشتند، فرقی با دیگران نداشتند.
ثالثا: در حضور معصوم زنده باید با طهارت و نظافت حاضر شد؛ لذا پیامبر اکرم (ص) شدیدا به کسانی که اهل نظافت و طهارت نبودند تذکر و هشدار می دادند.
حضرت علی (ع) شخصی را که با عبای خاک آلود وارد مسجد شد، دستور داد که از مسجد بیرون برود.
هیچ پیامبری نفرمود حضور من شما را بهداشتی می کند، پس در حضور من بدون رعایت بهداشت بیایید و این را هر عاقلی می داند.
وقتی ما موظف هستیم در حضور معصوم زنده، رعایت بهداشت کنیم؛ قطعا در حرم معصوم شهید هم باید رعایت بهداشت نماییم.
لزوم تطهیر اماکن مقدس و وجود آداب طهارت و نظافت مشاهد شریفه که در متون روایی و فقهی ما آمده دلیل این مدعاست.
علم پزشک درمان می کند اما اگر پزشک و پرستار رعایت اصول بهداشتی را نکند علمش نافع نمی شود.
پس حرم شفا می دهد اما اگر رعایت بهداشت نشود؛ شفا حاصل نخواهد شد.
همانطور که رعایت بهداشت وسیله تحقق علم درمان است؛ رعایت بهداشت هم مقدمه وقوع شفاست.
برای همین از آداب دعا کردن، غسل، لباس تمیز پوشیدن، مسواک زدن و… می باشد.
رابعا: در متون فقهی ما الکل صنعتی و مانند آن نجس اعلام نشده است.
و لازم است بدانیم اتفاقا قرآن وقتی از مسکر و حرمت نوشیدن آن سخن می گوید از منافع آن هم حرف می زند.
آری خوردن مدفوع چهارپایان حرام است اما منافعی هم دارد مثلا در کشاورزی می شود از کود حیوانی فایده برد.
پس هر چیزی که خوردنش حرام شد، منفعتش در امور دیگر سلب نمی شود.
می گویند کشور ما گرفتار نحوست شده است؟
اهل بخیه گفتند از بس هر جمعه گفتیم مرگ بر فلان، گرفتار نحوست شدیم!
پاسخ
عجب اگر مرگ گفتن این همه نحوست دارد، پس کشتن چقدر نحسی دارد!؟
آمریکا که دهها سال است می کشد، پس چرا قبله آرزوی اهل بخیه است؟
فرضا ما فقط می گوییم مرگ بر آمریکا
اما آمریکا می کشد در ویتنام، ایران، یمن، عراق، افغانستان و… .
چقدر کشت و می کشد؟
پس چرا اهل بخیه همه کار می کنند تا یک پناهندگی از آمریکا و… بگیرند؟
خلاصه فرق عاقل و احمق در همین قیاس اهل بخیه به خوبی روشن می شود.
ثبت دیدگاه