اگر کسی خود را در سلک علما دید، اگر عالم است به علم او افزوده می شود و اگر شخص جاهلی است، بدنامی به بار می آورد.
محمد ابن سیرین می گوید: اگر ببیند که عالم یا فقیه شد و بیننده جاهل بود، دلیل است بر زبان مردم افتد به بدی. اگر عالم بود، علم او زیاده گردد.
ابراهیم کرمانی می گوید: اگر ببیند که مردم را علم می گفت و بیننده عالم نبود، به حیله مردم آن دیار را مسخر خود گرداند. اگر بیننده عالم بود، جاه و بزرگی یابد. اگر بیننده به واسطه علم از مردم عطا بستد، دلیل است از مردم رشوه ستاند.
امام صادق (ع) می فرماید: اگر بیننده این خواب ها عالم بود، بر چهار وجه است:
۱٫ بزرگی،
۲٫ عز،
۳٫ قبول مردم،
۴٫ ولایت یافتن.
ثبت دیدگاه