حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۴ Thursday, 11 September , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3752 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 104×
17 اسفند 1398 - 23:00
شناسه : 31263
بازدید 61
2

اگر کسی در خواب ببیند که او را حد می زنند، تعبیرش آن است که از کاری خطا، توبه می کند و از اعمال زشت دست بر می دارد. اگر کسی ببیند که خودش دیگری را حد می زند، تعبیرش این است که از سخنانی که می گوید، شخصی که مرتکب گناه و کج روی […]

ارسال توسط :
پ
پ

اگر کسی در خواب ببیند که او را حد می زنند، تعبیرش آن است که از کاری خطا، توبه می کند و از اعمال زشت دست بر می دارد. اگر کسی ببیند که خودش دیگری را حد می زند، تعبیرش این است که از سخنانی که می گوید، شخصی که مرتکب گناه و کج روی شده است تحت تاثیر قرار می گیرد و به راه راست هدایت می گردد.

اگر کسی ببیند کسی او را با دست می زند، از جانب آن شخص به او حمایت و پشتیبانی و یاری خواهد رسید. اگر کسی در خواب ببیند بدون اینکه گناهی داشته باشد ماموران حکومتی او را می زدند، به او سود خواهد رسید.

اگر بدون اینکه دست و پای او را به جایی ببندند با شلاق او را می زدند، اگر خون از جای ضربه ها جاری می شد و اندام وی خون آلود شده بود، مال حرام به دست می آورد و اگر بر پشت او می زدند و نمی دانست ضربه زننده کیست، امور دینی و دنیایش خوب خواهد شد و اگر ضربه زننده را می دید و می شناخت، پشت سر او غیبت می کنند و تا حد هلاکت برایش توطئه می کنند.

اگر کسی ببیند، کسی او را با کلوخ زد، و صدمه ای به او وارد نشد، از جایی بی گمان سود خواهد برد. اگر دید شخص معروفی او را می زد و این زدن حالت خصومت ندارد، بلکه می خواهد او را ادب کند، از آن شخص، به او سود مالی و یا سودی در جهت افزایش علم و دانش خواهد رسید.

امام صادق (ع) می فرماید: زدن در خواب بر شش وجه است:
۱٫ شفاعت،
۲٫ مجادله،
۳٫ روشن شدن کار مشکل،
۴٫ سفر،
۵٫ شرف و بزرگی،
۶٫ مال حرام.

حضرت دانیال می گوید: اگر ببیند که او را با تازیانه زدند، چنانکه اثر زدن بر او نمودار شد یا دست و پایش سخت ببستند و چنان زدند که خون از تن او روان شد، تاویل این جمله بد باشد و دلیل کند که کسی به زبان او را برنجاند و از آن غمگین شود.

محمد ابن سیرین می گوید: اگر ببیند که او را تازیانه زدند، بی آن که دست و پای او را ببندند، اگر از تن او خون روان شد، دلیل که او را مال حرام حاصل گردد. اگر ببیند نشان خستگی از زخم پیدا گشت، دلیل کند که به قدر آن از کسی فایده ببیند.

ابراهیم کرمانی می گوید: اگر ببیند کسی تازیانه بر پشت او زد و از جای آن خون بیرون آمد، دلیل است که از آن کس مال حرام یابد، یا زننده را به گناهی متهم کند. اگر بر پشت خود زخم ببیند و نداند چه کسی او را زد، چنانکه پاره پاره گردید، دلیل که اهل خاندان او پراکنده گردند.

اگر ببیند کسی او را به چوب زد، دلیل که غمگین و مستمند شود به سبب مردی بد دین و منافق. اگر ببیند محتسب او را برد و بزد، دلیل که او را سلطان یا حاکم شغلی دهد و کارش نیکو گردد. اگر ببیند که کسی او را با کلوخی زد، دلیل که او را منفعتی حاصل شود. اگر مشت زد، دلیل که به قدر آن وی را رنج رسد از زننده. اگر ببیند کسی او را طپانچه زد، دلیل است که از کسی سخنی زشت شنود و آبروی او برود.

جابر مغربی می گوید: اگر ببیند که یکی وی را بزد و نداند برای چه زد، دلیل است که مال یابد و جامه نو پوشد و بهتر آن است که زننده را نشناسد و به وقت زدن دست و پای او بسته باشد. اگر ببیند که یکی وی را با چوب یا تازیانه بزد و دانست که شخصی معروف است، دلیل است که از او چیزی بدو رسد و بیننده را نیک نباشد.

اسماعیل بن اشعث می گوید: اگر ببیند که مرده ای او را می زد، دلیل است که از سفر منفعت یابد و یا چیزی که از دستش رفته باز به دستش آید. اگر ببیند که او مرده بود و او را می زدند، دلیل که او را در دین قوت است و بعضی از معبران گویند: وامش گذارده شود. اگر ببیند که مرده می زد و از آن زدن راضی بود، دلیل که حال آن مرده در آخرت نیک باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.