آیا مومنان این قدر ضعیف هستند که با دیدن موی زنان تحریک شوند؟

پاسخ ارائه شده در این صفحه پاسخ به سوال یک پرسشگر با مشخصات خاص می باشد لذا در صورتی که سوالی سایر از موضوع دارید از طریق درگاه های پاسخگویی سوال خود را ارسال فرمائید.

[box type=”info” bg=”#” color=”#” border=”#” radius=”5″ fontsize=”14″]

سوال

آیا مومنان این قدر ضعیف هستند که با دیدن موی زنان تحریک شوند؟

[/box]

[box type=”tip” bg=”#” color=”#” border=”#” radius=”5″ fontsize=”14″]

پاسخ

جهت پاسخ به سوال مذکور توجه تان را به چند نکته معطوف می نمایم: تاکنون در هیج منبعی گفته نشده است که دیدن موی زنان فقط برای مومنان تحریک آمیز است و هم چنین گفته نشده که دیدن موی زن تحریک آمیز است ، برای پاسخ به سوال باید معنی و مفهوم تحریک را مشخص کنیم ، یک وقت کسی با کت و شلوار سفید و تمیز ، به در ماشین تکیه بدهد ، می گوید لباسم کثیف شد و یک وقت کسی با لباس کثیف ، دست روغنی خودش را به لباس می زند و احساس کثیفی نمی کند اما در بعد دیگر اگر موی زن مهم نیست ، چرا برای نگهداری از آن این همه هزینه می شود و با موی مرد متمایز نگه داری می شود.

توجه به نوع پوشش زن در اسلام به خاطر مهار توجه به هوس و لذت است ، که در مرحله اول بسیار ساده است و عقل سلیم نیز پیشگیری را بهتر از درمان می داند ، اگر چنین نباشد نفس سرکش قوت گرفته و خطراتی را بهوجود می آورد ، چشم چرانی و جلوه گری طبعات بسیار سنگینی برای نفس اماره دارد که مهار آن به این آسانی ممکن نمی شود.

قال الإمامُ علیٌّ علیه السلام : مَن غَضَّ طَرفَهُ أراحَ قَلبَهُ (۱) ؛ کسى که چشم خود را پایین اندازد ، دلش را آسوده گرداند.

افراد بسیاری وجود دارد که با دیدن جلوه گری ها به همسران خود دلسرد می شوند و کانون خانواده ها متزلزل می شود ، البته بسیار آسان میتوان حکم الهی را مسخره کرد ، اما باید بدانیم جمع کردن عواقب جلوه گری های خیابانی و چشم چرانی ها ، سهل و آسان نیست ، با دل های فاسد شده ، روابط نامشروع زیاد شده ، به طلاق دامن زده می شود ، فرزندان طلاق با مشکلات متعدد مواجه می شوند و نسلی تباه می شود که همه این ها ، از همان نگاه ساده شروع می شود.

قال الإمامُ علیٌّ علیه السلام : العُیونُ مَصائدُالشَّیطانِ (۲) چشم ها ، دام هاى شیطانند.

نگاهی که با کنترل آن ، دل ها سالم ، کانون خانواده ها مستحکم ، تربیت فرزندان به جا می شود.

پی نوشت :

۱. جامع أحادیث الشیعه ، ج‏ ۲۵ ، ص ۶۰۰.

۲. مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ، ج‏۱۴، ص ۲۷۱.

[/box]

لطفاً نظر خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *